تعریف جامع از کالاهای استوک

تعریف جامع از کالاهای استوک

استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار می باشد. ولی در زبان فارسی برای انواع کالاهای دست دوم بکار برده می شود.اینکه “استوک” چگونه و چرا چنین تعبیری در فارسی پیدا کرده است در این بحث نمی گنجد, ولی  آنچه که مشخص است این است که کالاهای دست دوم را  عموما با نام استوک میشناسیم.

لازم است بدانیم که همیشه اجناس استوک کارکرده و دست دوم نیستند. بسیاری از فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای اروپایی و آمریکایی سیاستهای جالبی برای جلب مشتری اتخاذ می کنند. به عنوان مثال در فروشگاه بزرگ و سراسری “آرگوس”(Argos) در انگلیس مشتریان می توانند کالایای خریداری شده را بعد از 30 روز به هر دلیلی یا بهتر بگوییم بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و به اختیار خود مبلغ را بازپس گیرند و یا معادل آن خرید نمایند.کالاهای برگشتی به هیچ عنوان وارد فروشگاه نمی شوند و مستقیما به انبار فرستاده شده و پس از درجه بندی A,B,C و D به صورت عمده به فروش میرسند.

بدین ترتیب شما ممکن است کالایی را به صورت “استوک” خریداری کنید در حالیکه کالا به صورت دست نخورده و در بسته بندی اصلی و کاملا نو باقی مانده است.البته مشخص است درجه چنین کالایی A می باشد.با توجه به این مطالب از این پس می توانید اجناس استوک دارای درجه A  را با اطمینان از نو بودن و اصل بودن با خیال راحت خریداری نمایید.

مزایا و معایب دستگاه استوک چیست؟

مهم ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه استوک تفاوت قیمت بین یک دستگاه استوک و دستگاه آکبند است این تفاوت در مینیمم ترین حالت از چند برابر شروع می شود و گاه به دهها برابر می رسد یک دستگاه استوک به قیمت واقعی 2 میلیون تومان احتمالا قیمت آکبند آن 6میلیون تومان به بالاست و گاه به 20 میلیون هم می رسد .

چرا قیمت یک دستگاه استوک واقعی ارزان است؟

در اروپا و کشورهای پیشرفته قانون اسقاط برای ماشینهای اداری 5 سال است بعد این مدت هم شرکتهای سازنده از ارائه خدمات به این دستگاههای تاریخ گذشته منع شده اند و هم سود آنها در این است

دستگاههای جمع آوری شده و استوک بسیار تمیزند چرا؟

1 – بروکراسی اداری در این کشورها وجود ندارد


2- دانشجوها بدنبال کپی کردن جزوات اساتید نیستند بدلیل نظام خاص آموزش عالی.


3 – تعمیرات و نگهداری این دستگاهها بطور منظم و با اسول صحیح توسط همان شرکتهای سازنده آنها صورت میگیرند در حقیقت بهنگام خرید یک دستگاه کپی هزینه خدمات و نگهداری آن دستگاه را هم خریده اید ( به استثنای تونر و مواد مصرفی ) هر قطعه ای عمر تعریف شده خود را دارد مطابق جدول تعریفی تکنسینهای فنی شرکت منتظر خرابی دستگاهها نمی مانند هر قطعه ای را بهنگام یا فبل از به پایان رسیدن عمر آن عوض می کنند.


این دستگاهها پس از جمع آوری دوباره مورد بازبینی قرار میگیرد اکثر قطعات معیوب آن عوض می شود با یک سری مواد مصرفی نو (درام – تونر) آماده فروش به سایر کشورها بعنوان یک دستگاه استوک می گردد .

انتقال به فروشگاه استوک نیو

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.