تاثیر برچسب ها در سئو

با توجه به سوالاتی که کاربران از ما در بخش های مختلف سایت درباره برچسب ها می پرسند و همینطور اشتباهاتی که ما در سئو وبسایت های مشتریان خود مشاهده می کنیم، این طور بر می آید که کاربران در استفاده از برچسب ها مشکلات زیادی دارند.

به همین خاطر در این مطلب سعی کرده ایم که به تمام سوالات حول برچسب ها پاسخ دهیم. با خواندن این مطلب به پاسخ پرسش های زیر می رسید:

  1. برچسب مطالب و محصولات سایت چیست؟
  2. آیا برچسب ها مانند دسته بندی ها یا کلمات کلیدی هستند؟
  3. مزایای استفاده از برچسب ها چیست؟
  4. چگونه از آنها به روش صحیح و مطابق با اصول سئو استفاده کنیم؟

برچسب چیست؟

برچسب مطلب یا محصول عبارتیست که به بهترین شکل ممکن توصیف کننده آن پست یا محصول باشد.

مقایسه برچسب ها و کلمات کلیدی

آیا برچسب ها همانند کلمات کلیدی هستند؟ پاسخ این سوال هم بله و هم نه است.

بهتر است که قبل از نوشتن هر مطلب در سایت خود دست به جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع بزنید. با این کار می توانید از نوع محتوایی که کاربران اغلب به دنبال آن هستند، آگاهی یافته تا شانس نمایش آن صفحه را در نتایج جستجو افزایش دهید.

برای این کار می توانید از ابزار keywordtool.io یا کادر پیشنهادات گوگل استفاده کنید. حال که کلمات کلیدی مرتبط را برای هدف گذاری در مطلبمان یافته ایم، شروع به نوشتن محتوا می کنیم. سپس با دادن چند لینک داخلی و بک لینک به آن امیدوار می شویم که در نتایج جستجو به ازای کلمات کلیدی مشخص شده بتواند رتبه بالایی را کسب کند.

برچسب های یک مطلب می توانند همچون کلمات کلیدی آن بوده، به شرطی که دارای مفاهیم و عبارات بلندتری درباره آن باشند. چون ما در عنوان صفحه محدود به نوشتن عباراتی طبیعی و کاربرپسندتری هستیم، با استفاده از برچسب ها می توانیم کلمات کلیدی خاص تری را نیز برای آن بنویسیم.

دقت داشته باشیم که با برچسب گذاری در یک مطلب، صفحات قابل پایش و ایندکس جدید را ایجاد می کنید. برای درک هر چه بهتر این مسئله مثالی را برایتان بیان می کنیم.

مثال:

تصور کنید که صفحه محصولی با عنوان “ساعت مچی کاسیو” را در اختیار دارید. عنوان چنین صفحه ای با هدف هر چه طبیعی تر بودن آن می تواند “خرید ساعت مچی کاسیو” باشد، اما با این حال صفحه این محصول می تواند شانس زیادی در کسب رتبه به ازای عبارت دیگری مانند “ساعت مچی کاسیو ارزان”، “ساعت مچی کاسیو بند فلزی” و “ساعت مچی کاسیو اتوماتیک” داشته باشد.

کاری که ما انجام داده ایم تعریف چند کلمه کلیدی دیگر به شکل برچسب برای این صفحه است. دقت داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید.

بعد از انتشار این برچسب ها صفحه جدید برای هر کدام ایجاد شده و در هر یک از کلمات کلیدی مرتبط می توانید این شانس را داشته باشید که رتبه خوبی در آن کسب کنید، بدون اینکه در عنوان صفحه اصلی از آن ها استفاده کرده باشید.

مقایسه برچسب ها و دسته بندی ها

آیا این دو مورد همانند هم هستند؟

این دو مورد به واسطه اینکه هر دو به دسته بندی بهتر مطالب و محصولات سایت کمک می کنند، مشابه یکدیگرند. با این حال دسته بندی ها بایست نسبت به برچسب ها معنای عامتری را داشته باشند.

تصور کنید که صاحب یک وبلاگ سفر هستید. دسته بندی های شما می توانند شامل “مسافرت خانوادگی”، “مسافرت خارجی” و از این دست موارد باشد. به ازای هر دسته بندی مطمئنا یک صفحه وجود دارد که می تواند در نتایج جستجوها ظاهر شود.

حال شاید بخواهید که در قسمت “مسافرت خارجی” بخش مجزایی برای هر کشور یا شهر داشته باشد. مطمئنا ایجاد دسته بندی برای هر یک از شهرها و کشورها موجب شلوغ شدن دسته بندی ها می گردد. اینجاست که برچسب ها می توانند به ما کمک زیادی کنند.

آیا استفاده از برچسب ها دردسر ساز است؟

مهمترین چالش سئو در استفاده از برچسب ها، ترس از گرفتار شدن در محتوای تکراریست. برخلاف باوری که در اغلب موارد وجود دارد، محتوای تکراری، تنها به معنای ارائه یک مطلب ثابت در آدرس های مختلف نیست. محتوای تکراری وقتی پدیدار می شود که گوگل مسیرهای زیادی را برای یک محتوای مشابه پیدا می کند.

به عنوان مثال مطالب سایت شما ممکن است با آدرس هایی به صورت مستقیم، همراه با عنوان دسته بندی ها یا حتی تاریخ و زمان ایجاد مطلب قابل دسترسی باشند. کاربران مشکلی با این قضیه ندارند. اما طبق تعریف موتورهای جستجو این حالت به مثابه محتوای تکراریست.

به بحث برچسب ها بر می گردیم. مشخصا برچسب ها آدرس های مختلفی را برای آن مطلب ایجاد نمی کنند. بلکه راه های مختلفی را برای دستیابی به آن می سازند.

مزایای استفاده از برچسب ها چیست؟

همانطور که در قسمت های قبلی نیز گفته شد، برچسب ها، صفحات جدیدی را برای وبسایت ایجاد می کنند که قابل پایش، ایندکس و کسب رتبه هستند. به عبارت دیگر شما محتوای مستقلی را به موتورهای جستجو ارائه می دهید.

مزایای استفاده از برچسب ها وقتی نمود پیدا می کند که بارها و بارها از آن ها در صفحات مختلف استفاده کرده و آیتم هایی را به زیرمجموعه آن منتقل می کنید. با این کار اعتبار بیشتری به آن برچسب افزوده شده و احتمال افزایش رتبه در گوگل برای آن صفحه بیشتر می شود.

فراموش نکنید که این کار بدون هیچ زحمت خاصی ایجاد شده و تنها کار لازم، اضافه کردن درست برچسب ها به مطالب است.

نکات سئو در استفاده از برچسب ها

  1. در مورد انتخاب برچسب ها نیز همانند کلمات کلیدی، جستجوی لازم را انجام دهید. هدف از گرفتن رتبه در عبارتی که هیچ وقت جستجو نمی شود چیست؟
  2. از برچسب به صورت مدام و صحیح استفاده نمایید.
  3. برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری، به نمایش تنها گزیده اول مطلب در بایگانی برچسب ها بسنده کنید و هیچگاه مطلب کامل را در آرشیو نیاورید.
  4. عملکرد برچسب را دنبال کنید. با وجود ابزار مجانی گوگل آنالیتیکس، هیچ عذر و بهانه ای درباره عدم انجام این کار نمی ماند.

استفاده از برچسب ها در بازاریابی

استفاده صحیح از برچسب می تواند روش هوشمندانه ای برای کسب حداکثر ترافیک از نتایج جستجو باشد. به خاطر داشته باشید که در تعریف برچسب های جدید سخت گیری زیادی داشته باشید. وبلاگ خود را هیچگاه به واسطه برچسب هایی که هیچ وقت جستجو نمی شوند، به انبوهی از برچسب های بی استفاده تبدیل نکنید. تنها استفاده از نهایتا چهار تا پنج برچسب در هر مطلب کافیست.

دقت داشته باشید که قانونی در تعداد برچسب های یک صفحه وجود ندارد و این اعداد تنها برای مدیریت بهتر این کار به شما گفته شده است. تعداد برچسب های کمتر و استفاده بیشتر از برچسب های موجود می تواند شانس آن ها را در کسب رتبه بالاتر افزایش دهد.

منبع : radzad

انتقال به صفحه اصلی فروشگاه

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.